Knihy přečtené za prázdniny 2017 | #1

Je až k nevíře, jak rychle ty prázdniny utekly. No jo, žádná škola = spousta času, spousta času = hodně čtení. Jenže, jak už to se mnou bývá, když je volno, moc se mi do čtení nechce. Jenže ať už se mi chce nebo ne, pokaždé se do čtení přinutím, a pak už přichází moje obyčejná čtecí nálada (většinou). No, a tady máte přehled mích přečtených knih za léto 2017:

1. Políbená ledem - Amanda Hockingová, CooBoo
   Na tuhle knihu jsem čekala už od března, kdy jsem si přečetla první knihu téhle série Mrazivý oheň. Nemohla jsem se dočkat, až vyjde, jenže v knihovně vždycky mají novinky zhruba až měsíc po jejím vydáním, takže jsem musela čekat. Ale čekání se vyplatilo. Jediné co mě na ní štvalo bylo to, že ten děj byl tak rychlý, že jsem to měla do několika hodin přečtené :/ .

2. Koruna - Kiera Cassová, CooBoo
Páté (a poslední) pokračování nechvalně známé Selekce. Nevím jak vy, ale já se na ni hrozně těšila a klepala se nedočkáním, až si ji konečně přečtu. A přání se mi vyplnilo, jéj :D. Tenhle díl sice nebyl plný zvratů (neříkám že jich tam pár nebylo) a připadalo mi divné, číst to z pohledu někoho jiného než Americy (no jo, ta nostalgie), ale přesto byl krásný, plný lásky, naděje a odhodlání. Nejvíc ze všeho se mi ale stejně líbil ten epilog :).

3. Falešný polibek - Mary E. Pearson, CooBoo
Ke konci školy jsem si slíbila, že jak půjdu do knihovny, tak si nic půjčovat nebudu. Jenže, když jsem už pomalu odcházela (stěží jsem se neotáčela na ty knihy co tam čekaly až si je půjčím a přečtu) na mě moje kamarádka zavolala a řekla, že našla Falešný polibek. To už jsem se neudržela a rozeběhla se za ní. Jinak, kniha je ještě krásnější, napínavější a prostě ve všem lepší, než jsem čekala a jsem zvědavá, jak to bude pokračovat.

4. Jsou světla, která nevidíme - Anthony Doerr, MOBA
Tak tuhle bichli jsem dostala od nejmenované kamarádky k narozeninám. Díky ní (té bichli) jsem si zamilovala romány z druhé světové války. Zajímalo by mě, kde autor vzal nápad, na napsání takové krásy. Když jsem ji četla, dokázala jsem se do toho vžít natolik, že jsem si dokázala představit, že jsem hnedka vedle těch postav. A upřímně, nedivím se, že tato kniha dostala Pulitzerovu cenu. No a tady máte na ni Recenzi.

5. Papírová princezna - Erin Watt, Baronet
Papírová princezna. Jak hezký název. Když jsem si přečetla název a uviděla obálku, už jsem si myslela, že to bude něco na způsob Selekce, což mě k ní hrozně táhlo. Jenže jsem se nehorázně  mýlila, ale kniha se mi strašně líbila. Jak už jsem psala v Recenzi, líbí se mi protože je napsaná, jako by to prožil někdo skutečný a ne nějaká fiktivní postava.

6. Probuzení Simona Spiera - Becky Albertalli, YOLI
Než jsem si přečetla tuhle knihu, viděla jsem ji u mojich oblíbených bookstagramech a koukala jsem se na ni několikrát v knihovně, ale pokaždé ji neměli. Tak jsem si ji nakonec pujčila od kamarádky, která ji strašně vychvalovala. Tak jsem si ji od ní pujčila a říkám vám, že je strašná náhoda, že když jsem ji četla, tak jsem u toho jedla Oreo :D. Ti co knihu četli tak ví :). Sice je to žánr LGBT, ale je strašně krásný. A tady na ni máte recenzi (ale né moji).

7. Caraval - Stephanie Garberová, Egmont
Caraval je jedna z těch knih, kterou prostě nelze odložit když ji čtete. A když ji odložíte, tak je to vážně z důležitých důvodů (alespoň v mém případě). Kniha mě zaujala hodně svou anotací a obálkou. A když jsem ji četla, nedokázala jsem ji odložit. Tahle kniha se mi vryla hodně hluboko do paměti a do srdce. A navždy tam taky zůstane.

8. Divergence - Veronica Rothová, CooBoo
Divergenci jsem odkládala zhruba rok a půl, než jsme si s kamarádkou udělaly dohodu, že když já přečtu Divergenci, ona přečte Hru o trůny (nebo se o to alespoň pokusí). Tohle jsem nemohla odmítnout a puatila se do ní zhruba ke konci Července. První jsem viděla film a kvůli tomu se mi do knihy nechtělo. A taky protože byla ze začátku trochu nudná, jenže pak to začalo být napínavé a tak jsem četla dál.

9. Rezistence - Veronica Rothová, CooBoo
Rezistenci jsem přečetla vcelku rychle. Ale bylo to nucené, protože jsem to chtěla mít co nenrychleji za sebou, protože tahle série nepatří mezi mé oblíbené. Každopádně ale musím uznat, že se tam toho dělo víc, než v předešlém díle.

 10. Half bad - Sally Green, YOLI
První mě zaujal název, pak obálka (která je naprosto úžasná). No a pak putovala ze zaprášené police knihkupectví do té mé. Odkládala jsem ji zhruba měsíc než jsem ji přečetla, sice není tak MOC dobrá jako většina knih od YOLI co jsem četla, ale taky není ta nejhorší.



Bohužel, dvě knihy z víše uvedených nemám u sebe, tak budou na fotce u druhé části :).
F.

Komentáře

  1. Čteš jako o závod :) Na spoustu knih z tvého výběru se teprve chystám :) Zrovna jsem dočetla Falešný polibek a ten mě bavil :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je u mě zvyklostí :D, ale pravda je, že jsem se do těch knih o prázdninách nutila. Tak to je super, pak napiš jak se ti líbily :). Ano je skutečně krásný :)

      Vymazat
  2. Už jsem psala u druhé části článku, jak povedené čtenářské léto jsi měla. Tady mě zaujala Papírová princezna, slyším spoustu nadšení ze všech stran, tak to musím taky zkusit :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto bylo na čtení super, ale teď mám přečtené jen 3 knihy. Tak nevím, jestli za to mohla škola, nebo moje nechuť :D

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dvůr mlhy a hněvu | RECENZE

Píseň zimy | RECENZE

Madison Winslentová: svět v planetě | RECENZE