Madison Winslentová: svět v planetě | RECENZE

Název: Madison Winstentová: svět v planetě
Autor: Marek Kos
Nakladatelství: Barbara
Počet stran: 139
Anotace: Příběh je o čtrnáctileté dívce Madison, která se svými nově objevenými kamarády zjišťuje, že patří k lidem, kteří dokáží ovládat elementy a žijí v jádře planety. Postupem času Madison se svými přáteli odhaluje tajemství, které by radši neznala a zažívají nespočet dobrodružství.

K autorovi této knihy jsem se dostala díky několika instagramovým účtům. Ten mi ji pak zaslal na email jako e-knihu. Toto je moje první a rozhodně poslední e-kniha.

Jako první bych sem chtěla dát, že tuto knihu autor napsal v 15ti letech. Což je obdivuhodné. Svět, ve kterém se většina knihy odehrává je originální a opravdu skvěle zpracovaný. Kromě Cesty do středu země je tohle myslím jediná kniha, kde se hlavní postavy pohybují v jádru Země. Ale teď tu u mě nastává problém. A to, že hlavní postavy (vlastně žádné) ve mě nevyvolávaly žádný pocit. Jako třeba: tahle postava zabila tuhle, nenávidím ji. Tahle postava setřela tuhle, líbí se mi. Nic, prázdno, vymeteno. A to jsem v tomhle příběhu hodně postrádala, protože jsem zvyklá si k postavám vytvořit nějaké pouto, ať už kladné či záporné. Pak další, a to je asi jen mnou, ale kniha mi mockrát přišla nescelená. Autor v jednu chvíli píše, že se za postavami zavřou tajné dveře a v další, že už jsou z místnosti kde je ty dveře uzavřely pryč. A mně tam chybí JAK se z té místnosti dostaly. Taky je možné, že tyto zápory u mě vyvolalo to, že jsem to četla jako e-knihu. Takže se může stát, že si to v budoucnu přečtu v tištěné podobě, a úplně tuto recenzi přepíšu. Až na tyhle dvě negativa co jsem tu napsala bych chtěla ještě podotknout, že místy byla knížka předvídatelná a chtělo by to trochu doladit detaily. Přesto ji vnímám jako pěknou knížku.

Knížce dávám 3,5🌟/5🌟

P.S. Marku, vždy se najdou nějací lidé, kterým se tvoje dílo nemusí líbit (což není můj případ) a budou ho chtít shodit a pomluvit za každou cenu. Je to tvá kniha a tak ji ber. Můžeš si vzít z kritiky jen co budeš chtít, aby tě posunulo dál .
F.