Knihy přečtené za prázniny 2017 | #2

A tady máte druhou část přečtených knih za prázdniny 2017. Bohužel jsem v knihovně nemohla najít ty dvě knihy, které chyběly na fotce u první části tak se moc omlouvám :).
A pokud jste nečetli první část, tak tady na ni máte odkaz. 

11. Aliance - Veronica Rothová, CooBoo
Alianci jsem četla minimálně čtrnáct dní, protože je to podle mě nejnudnější a nejslabší díl ze série Divergence. A taky nejsmutnější, no nebudu vám tady spojlerovat. Nebylo tam moc akce jako v předešlých dvou dílech. Moc se mi nelíbil. Ani celkově jako série u mě není celkem vysoko.

12. Bohové Olympu: Hádův chrám - Rick Riordan, Fragment
Tahle kniha patří do série, která navazuje na sérii, která patří mezi mé nejnejoblíbenější (Percy Jackson). S touhle sérií (PJ) jsem vyrůstala, vlastně jsem díky ní závislá na knihách. Takže je jasné když řeknu, že ji naprosto miluju a doporučuji všem (samozřejmě začněte s Percym). Je neuvěřitelné, jak dokážou autoři, co píšou s podklady z minulosti (v tomto případě Řecká mytologie) to napsat tak, aby všichni čtenáři věřili všemu co se v dané knize píše o minulosti že se to skutečně v minulosti stalo (i když to tak někdy není). Tyhle autory prostě obdivuju a velký obdiv má u mě schovaný hlavně Rick.

13. Zlodějka knih - Markus Zusak, Argo
Zlodějka je moje druhá narozeninová kniha od kamarádky. Akorát kvůli množství knih na přečtení v červenci jsem si ji odložila na sprpen ale to vůběc nevadí. Je to nádherná kniha plná pocitů ať už je v té knize vnímáte nebo ne. Hodně se tam setkáte s přátelstvím doplněným láskou, smutkem, strachem. Ale tahle kniha je hlavně o naději. Je velice krásná, a hlavní hrdinka je tak vynalézavá a má neobyčejně velkou představivost. A mimochodem, taky miluje knihy :D. A tady na ni máte recenzi :)

14. Famfrpál v průběhu věků - J.K. Rowlingová, Albatros
Touhle knihou začíná seznam knih, které jsem četla mladšímu bráchovi před spaním. Je to ten nejlepší způsob jak svoje sourozence uspat, aniž by vás to moc otravovalo. Navíc už nebudete (pokud jste) jediný/á, kdo čte knihy ve vaší rodině. A taky je to dobrý způsob jak někoho přimět, aby měl rád vaše oblíbené knihy. Famfrpál je úžasná kniha, netušila jsem, že se v ní dozvím tolik zajímavostí. A ty obrázky jsou opravdu krásné. 

15. Lví král - Disney, Hachette
Nevím jestli to víte, ale v srpnu se prodávala na stáncíh jen za děvět korun, a já ty Disneyovky tak miluju (doufám že nejsem jediná), že jsem neodolala a koupila ji. Sice v té knize není obsažena celá pohádka, ale i tak je vážně pěkná. A další dobrá kniha na uspání vašeho mladšího sourozence.
    
16. Malý princ - Antoine de Saint-Exupéry, Albatros
Tak a tohle je třetí a poslední kniha, kterou jsem v srpnu četla bráchovi před spaním. Nevím jestli se mu líbila, protože vždycky po deseti minutách usnul, ale mě se hrozně moc líbila. Nejvíc z téhle knihy se mi líbilo setkání Malého prince s liškou. Liška: "A nechtěl by sis mě ochočit?" "Co znamená ochočit?" "Něco, na co se příliš často zapomíná," vysvětlila liška. "Znamená to vytvořit vztah..." "Vytvořit vztah?" "No ovšem, zatím jsi pro mě jenom kluk úplně stejný jako sto tisíc jiných. A k ničemu tě nepotřebuji. Ani ty nepotřebuješ mě. Jsem pro tebe jen liška podobná sto tisícům jiných lišek. Zato když si mě ochočíš, budeme se navzájem potřebovat. Ty pro mě budeš jediný na světě. Já pro tebe budu jediná na světě..." Prostě nádhera

17. 20,000 mil pod mořem - Jules Verne, Infoa
Tohle je kniha od slavného Francouzského spisovatele. A pokud neznáte tuhle knihu, možná budete znát jinou z jeho děl, třeba Cesta do středu země nebo Ocelové město. Každopádně tohle není celá kniha, ale obrazová (anglicko-česká), tudíž tam jsou jen ty nejdůležitější úryvky z knihy. A navíc je to hodně dobré na procvičení angličtiny.

18. The crown - Kiera Cass, Harper Colins
Tuhle knihu už mám něco přes rok a až v srpnu jsem se ji odhodlala přečíst. A to hlavně díky booktuberce a bookstagramerce Radši knihu. Odvahu přečíst si tu knihu jsem dostala až po shlédnutí jednoho jejího videa, kde radí, jak číst v angličtině. Jeden z jejích tipů (který mi pomohl) byl, že si k té anglické knize máme vzít (nebo si před ní přečíst) její českou verzi. No a zhruba po nějakých čtrnácti dnech jsem ji měla přečtenou. A musím přiznat, že jsem na sebe dost hrdá :).

19. Štěstí, Fortuna Libri
    Štěstí, je malá knížečka, která obsahuje povětšinou citáty z Malého prince. Nevím, jesti je autorem Štěstí zrovna Exupéri, protože tam jsou i citáty slavných osobností například Dalajlámy nebo Karla Čapka. Tuhle knihu jsem sháněla docela dlouho, až nakonec jsem ji našla v Levných knihách. Je v ní taky mnoho krásných citátů, které vám promluví do duše: "Lidé se starají tisíckrát více o to, aby získali bohatství, než aby vzdělali svůj rozum a srdce, ačkoli je pro lidské štěstí nepochybně důležitější co člověk je, než co má." - Arthur Shopenhauer

20. Alchymie věčnosti - Avery Williamsová, CooBoo
Tak a tohle je moje poslední přečtená kniha o prázdninách 2017. Popravdě řečeno, nebýt akce "Den nepřečtených knih" kterou pořádal Martinus, nejsíš by dál ležela nepřečtená na polici. Když jsem si v ten Den nepřečtených knih vybírala, co si přečtu, jako první mi pohled padl na pár knih od nakladatelství Jota, ale pak jsem se rozhodla pro Alchymii, protože mi na polici ležela minimálně rok a půl. Ale nebyla zas tak zlá a nudná za jakou jsem ji považovala hned co jsem ji poprvé odložila. A tady na ni máte recenzi (i když né moc pozitinví).

F.

Komentáře

  1. Přečetla jsi toho hodně! Já se o prázdninách ke knížkám vůbec nedostala, tak to doháním teď 😃 Měj se krásně 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, občas si říkám, že bych měla trochu zvolnit. Tak u mě je to jak kdy, někdy čas mám, a jindy zase ne. No, tak já to teď nějak flákám, ale to je nejspíš kvůli škole :D. Taky se měj krásně :)

      Vymazat
  2. To je krása, po čtenářské stránce úplně parádní léto. Já teď vkládám velké naděje do října, ráda bych pokořila nějaké své čtenářské rekordy, tak uvidíme :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, opravdu bylo. Jo to já taky, protože září nebyl úplně ideální čtecí měsíc, tak pak určitě napiš jak sis vedla ;)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dvůr mlhy a hněvu | RECENZE

Píseň zimy | RECENZE

Madison Winslentová: svět v planetě | RECENZE